Firmat per Mercè Villar, Itziar Varas, Martina Coll i Asier Minaya
La majoria de dones han sigut oblidades al món de la ciència perquè deien que els homes eren més importants: Albert Einstein , Charles Darwin , Galileo Galilei… Nosaltres considerem que les dones estan infravalorades, perquè solen ser més coneguts els homes científics que les dones científiques.
No ens sembla bé, no tenen perquè les dones ser menys importants que els homes. Les dones són també molt importants i no només perquè abans elles eren els que cuidaven la família i feien el menjar, sinó també perquè moltes coses que utilitzem a totes hores les ha creat elles i han fet moltes descobertes científiques importants. Aquí en teniu alguns exemples:
Hipàtia d’Alexandria va ser la primera dona científica en un món dominat per homes.
Marianne Grunberg-Manago era una bioquímica francesa d’origen rus, que va estudiar la biosíntesi de les proteïnes i va descobrir l’ARN polimerasa, junt amb Severo Ochoa.
Rosalind Franklin era una científica britànica que va tenir un paper destacat en la major fita del desenvolupament de la biologia molecular, el descobriment de l’estructura de l’ADN.
Lise Meitner era una física austríaca d’origen jueu que estudiava la radioactivitat i la física nuclear i va tenir un paper clau en el descobriment i explicació de la fissió nuclear.
En el passat i, potser que ara també, els homes es consideraven com “més importants” que les dones. Pensem que s’ha d’arreglar aquest estereotip que “els homes son millors que les dones, els homes son mes llestos que les dones, que els homes ho fan tot bé”. Elles també són importants en el món de la ciència, encara que sovint la gent no les arriba a recordar, amb algunes excepcions com Marie Curie.